niedziela, 9 lutego 2014

Ciasto na pizzę z puree z dyni

Dzisiaj Międzynarodowy Dzień Pizzy. Z tej okazji na blogach zaroiło się od różnorodnych przepisów na najlepsze ciasto i najlepsze dodatki. Ja mam już od bardzo dawna swój sprawdzony przepis na ciasto z dodatkiem puree z dyni. Ciasto wychodzi przepyszne, chrupiące na zewnątrz, delikatne w środku, cienkie, czyli takie, jak lubię najbardziej. Dodatki zmieniam, w zależności od tego, na co mam akurat ochotę. Polecam, naprawdę :)
Zdjęcie niestety robione na szybko telefonem, trzeba było jeść, a nie fotki robić :)))




Składniki:
  • 8 g świeżych drożdży
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 120 ml letniej wody
  • 320 g mąki
  • 1 łyżeczka soli
  • 120 g puree z dyni
  • 1 łyżka oliwy
Drożdze mieszamy z połową wody i cukrem. Odstawiamy do czasu, aż zacznie bąbelkować.
Następnie dodajemy pozostałe składniki. Wyrabiamy ok. 5 min. (ja użyłam miksera z końcówką do ciasta drożdżowego). W razie potzreby możemy dodać trochę więcej mąki.
Odstawiamy na 1 1/2 godz.
Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni.
Ciasto jeszcze raz chwilę wyrabiamy. Rozwałkowujemy, podsypując mąka. Przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, matą silikonową lub wysmarowaną oliwą.
Dodajemy ulubione dodatki. Pieczemy do zrumienienia.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz