czwartek, 11 grudnia 2014

Wegańskie trufle piernikowo-kawowe/ Vegan gingerbread-coffee truffles

Kiedy zobaczyłam ten przepis, wiedziałam, że nie mogę przejść obok niego obojętnie... Potrzebowałam tylko niedojedzonego piernika i mogłam zabierać się do pracy :) Polecam Wam te trufle, są obłędne. U mnie na stałe wchodzą do repertuaru świątecznego :)

Zachęcam do polubienia Cukierni marzeń na Facebooku

Scroll down for English



Wegańskie trufle piernikowo-kawowe
Inspiracja: tutaj

Składniki:
  • 220-250 g wegańskiego piernika
  • 100 ml zaparzonej kawy
  • 50 g gorzkiej czekolady
  • 3  łyżki soku z pomarańczy
  • skórka otarta z 1/2 pomarańczy
  • 1 łyżka likieru pomarańczowego, opcjonalnie
  • kakao, do obtaczania

Czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej. Piernik kruszymy, przekładamy do miski. Dodajemy rozpuszczoną czekoladę, kawę, sok i skórkę z pomarańczy. Mieszamy. Odstawiamy na 20 min do lodówki. 

Po tym czasie z masy formujemy kulki. Każdą obtaczamy w kakao. Przechowujemy w lodówce.


When I first saw this recipe, I knew I have to try it immediately. I recommend you this recipe, these truffles are gorgeous and they are perfect for Christmas.

Follow me on Facebook 

Vegan gingerbread-coffee truffles
Inspired by this recipe

Ingredients:
  • 220-250 g vegan gingerbread
  • 100 ml brewed coffee
  • 50 g vegan dark chocolate
  • 3 tbsp orange juice
  • zest from 1/2 orange
  • 1 tbsp orange liqueur, optional
  • cocoa, to coated

Melt chocolate in water bath. Crumble gingerbread, put into a bowl. Add melted chocolate, coffee, orange juice and zest. Mix together. Refrigerate for 20 minutes.

After this time, from dough form balls, coat them in cocoa powder. Keep in refrigerator.

Piernik wegański Korzenne przysmaki

3 komentarze:

  1. genialne trufle, coś czuję, że jakbym spróbowała jednego to od razu sięgnęłabym po kolejne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety nie mogłam się powstrzymać i co chwila sięgałam po następne i następne... :)

      Usuń
  2. Serdecznie zachęcamy do dodania przepisu do akcji „Potrawy świąteczne” na zBLOGowanych. Gromadzimy tam wszystkie najciekawsze świąteczne potrawy. Wystarczy dodać bloga do naszego serwisu www.zBLOGowani.pl i zdobywać nowych czytelników.

    OdpowiedzUsuń